koltuk yenileme çalışması...

>> 27 Eylül 2007 Perşembe

Bu iskandinav tipi eski model koltuğu geçen kış arkadaşım Sabiş ten aldım.Atmak için yer ve bahane arıyormuş kaçırmadım.Çok eski ve bakımsız olduğundan küçük kemirgenlerce istila edilmiş ve üzerinde onlarca küçük delik açılmıştı.Sürekli toz dökülüyordu.Alır almaz bildiğim en etkili temizlik maddesi olan çamaşır suyu ile balkonda yıkamaya çalıştım deliklerin içini böceklerden temizlemek için ama malesef çok kısa süreli bir etkisi oldu.Bende kışı atlatıp havaların ısınmasını bekledim ve güzel havaların kendini göstermeye başladığı ilk günlerde balkon da yenileme çalışmalarını başlattım.
Yemek odası sandalyeleri tamire giderken bu iki koltuğuda aile marangozumuz Nejdet ustaya (EMEK MOBİLYA) gönderdim ve eklem yerlerini güçlendirdim.sonra işin bana düşen kısmı başladı.
1.aşama..Nalburdan 10 ytl ye aldığım boya ve cila sökücüyü kullanarak önce vernik tabakasını sonrada orjinal boyası olan kahverengi tabakayı üstünden aldım. Tabi bu olay bu cümleyi kurmak gibi bi çırpıda oluvermedi... ilk koltuğu zımparalamam 1 haftadan fazla sürdü.. Sonradan farkettim okadar uğraşmasamda olurmuş. Neyseki Bahar the sister geldi ve ikinci koltuğu 2 günde o zımparaladı.
2. aşamaya geldik *Böceklerden Kurtulmak*...yine nalburdan 8 ytl ye aldığımız yeşil renkli nemden ve böcekten koruyan malzeme ile tüm koltuğu boyadık.sadece boyamakla kalmadık
2 plastik şırınga ile(iğne)ilaçlı boya ile delikleri tek tek doldurduk...Zehirlenen böceklerin tek tek dışarı çıktığını ve öldüğünü gözlemleme şansımız oldu :)
3.aşama yağlı boya aşaması oldu.seçtiğimiz renk yine yeşildi (kumaşlara en uygun ren olduğu için) oda oldukça yeşil bi çalışmaydı tüm balkon ve biz o günü yeşil olarak tamamladık.Koltukları kışa girene kadar balkonda kullanmak istediğimden suya ve neme dayanıklı olmasını istedim ve iki kat boyadık.
sonuç: yazın serin akşamlarını balkonda rahat koltuğumuzda sohbet ederek geçirme keyfine eriştik. Şimdi evlerin içi soğudu...ama balkonumda Eylül güneşi beni bekliyor...
Koltuklarımın minderleri için kumaşı (http://www.maviveportakal.blogspot.com/ )Fatoş tan rica ettim saolsun o da tüm imkanlarını kullandı ve bana Trabzondan getirtti. Teşekkür ederim Fatoşcum balkon keyfime katkın için :)

3 söyleycek sözüm var.:

ufukmutfakta Cuma, Eylül 28, 2007  

Duyuşen merhabalar,
bende eski eşyalarla uğraşıp yeni şeyler ortaya çıkaranlara bayılıyorum. bu konuda zamanım olmadığı için ben birşeyler yapamıyorum. Yeşil koltukların çok güzel görünüyor, gerçekten tam balkonluk. Ayrıca fotoğrafların da oldukça güzel tebrik ederim. Bloguma bırakmış olduğun kutlama mesajın içinde çok teşekkürler. Sevgilerimle.....

duyuşen... Cuma, Eylül 28, 2007  

ziyaretiniz beni mutlu etti :)bende mutfakta lezzet avcılığı yapanlara hayranlıkla bakan biri olarak size lezzetli günler diliyorum...

Adsız Cumartesi, Eylül 29, 2007  

BİŞEY DEĞİL ARKADAŞIM.ÇOK GÜZEL OLSU KOLTUKLAR.ELİNE SAĞLIK.

maviveportakal

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP