çerçeve...ÇEVRE

>> 16 Ekim 2007 Salı

Ziraat fakültesini severek okumuş biri olarak çevereye –doğaya ve doğal olana büyük bir ilgim var ve seçimlerimide bu yönde yapmaya çalışırım. Gıda maddelerinden kıyafetlerimize kadar evde mümkün olduğunca doğal,katkısız ve geri dönüşümü mümkün ürünler tercih ediyoruz. Küresel ısınmaya engel olma yolundaki hareketlerin arttığı son yıllarda, çevreci örgütlerin , siviltoplum kuruluşlarının ve bireysel destekcilerin çabalarının tv, radyo ve daha hızlı olarak internette daha fazla yer bulması çok güzel.
Ülkemizde 2007 kış ve yaz döneminin mevsim normallerinin üstünde ısılarda ve yağışsız geçmesi ile medyada ilk ciddi tepkilerin görülmesi oldukça geç kalmış bir telaşlanmaya neden oldu. Peki bunun sonucunda ne oldu? Suyu kesilen birkaç şehirin halkı dışında durumdan etkilenen olmadı. İnsanlar durumun vahametinin farkına varıp ,küresel ısınma onları zorunlu kılmadan önce yaşam şekillerini değiştirmeleri gerektiğini anlamalılar. Burdan, bilgisayar başından bakınca sanki herkez bilinçi,herkez ülkesinin ve dünyanın geleceği konusunda endişeli ve mücadeleci gibi görünüyor.
Ama gerçek bundan çok farklı. Dışarda bu yazıyı ve benzerlerini yazmayan yada okumayan okusada *ben mi kurtarıcam dünyayı * diyebilen ,milyonlarca belkide çok daha fazla insan var. Bu insanlar ve onların çocukları eğitilmediği sürece yapılan protestoların, anketlerin ve kısa süreli panik yaratan haberlerin hiçbir faydası olmaz. Yıllar önce ortaokul lise yıllarımda * yere çöp atmayın*,geridönüşüm için çöpleri ayrıştırın *, sigara içmeyin*,ozon tabakasına zarar veren gazlar içeren deodorant vb. kullanmayın diyenlerle dalga geçilirdi.15-20 yıl geçtikten sonra bu insanlar ve tabi dalga geçilenler şuanda ne yapsa yeterli omuyor. Artık bireysel çabalara toplumsal çözümleri eklemek, ülke olarak çevre sağlığına dikkat edilmemesini affetmemek gerektiğini düşünüyorum. Bunun da en kolay yolu belki kesin çözüm olmaz ama ağır para ve suçun büyüklüğüne göre hapis cezaları caydırıcı olabilir diye düşünüyorum. Tabi çevresel bilinçlendirmeyle ilgili eğitime de öncelik verilmeli. Daha sağlıklı bir çevrede daha sağlıklı bir yaşam için doğal kaynaklarımızı ve doğayı daha bilinçli kullanalım…

7 söyleycek sözüm var.:

zehra Perşembe, Ekim 18, 2007  

evet duyarlı olmak zorundayız artık en azından poset pet sıse azltımında bulunsak daha az su tuketsek coplerımızı ayırsak ve en onemlısı cevreyı korusak artık her sekılde

etki alanı Cuma, Ekim 19, 2007  

Eğitim şart!
Hep böyle deriz ya!
Eğitimde verilenlerle ne kadarilerledik,görüldü...
Ailedeki görgüdür,çevrecilik.Anne,baba ne yaparsa çocuk ta onu yapar.Neden ben,çiğnediğim sakızın kağıdını hala atamıyorum,çiğnedikten sonra aynı kağıda sarıp çöp kutusuna atıyorum,çöp kutusu bulamazsam sokağa değil de,çantama atıyorum.Benim çocuklarımda aynısını yapıyorlar.
Sadece bir örnekti.
Umarım örnek olur.
Tütü

MAVİ VE PORTAKAL Cuma, Ekim 19, 2007  

arkadaşım mutlaka izleyin dediğin videoyu izledim.çok etkilendim.çok ilginçti.teşekkür ederim paylaştığın için.

zehra Cumartesi, Ekim 20, 2007  

bu gunnn cumaaa
yasas�nnnnn
mutlu hafta sonlar�kucak dolusu sevg�ler:))

Nihat Demirkol Cumartesi, Ekim 20, 2007  

geri dönüşüm için çöpleri ayırt etmek felan tamam da; yaşadığımız ilçede hizmetimize sunulmuş geri dönüşüm kutuları yok ki... bu yüzden öğrenciler(im)e bu yönde kazandırdığım bilinç de daha en başından sekteye uğruyor... dolayısı ile şişeler, kağıtlar, plastik her türlü atık da, diğer atıklarla birlikte değerlendiriliyor...

kısacası bilinç yeterli olmuyor; o bilinci koruyacak hizmet de gerekli... ki bırakın ilçeleri, birçok ilde bile geri dönüşüm kutuları yok.

duyuşen... Pazar, Ekim 21, 2007  

evet eğitim aileden başlar ve evet ne yazıkki bilinçli olmak yetmiyor.ama aileden temel çevre eğitimini almış, okulda öğretmeninden çevresini nasıl koruyacağını öğrenmiş çocuklar bir gün ilimizde ilçemizde kasabamızda yönetici yada yönlendirici olacak.işte ozaman her sitenin bir çöp ayrıştırma sistemi her belediyenin çöp arıtma tesisi mutlaka olacaktır.en azından ben buna inanmak istiyorum.
bu yolda harcanan hiçbir çaba boşa gitmez....

zehra Pazar, Ekim 21, 2007  

21.EK�M PAZAR G�N�
SAAT 10.40
2.KEZ YIKILDIK ....
YASTAYIZ....
BA�IMIZ SAGOLSUN....

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP