yakın yerler ....hayrabolu

>> 16 Mart 2008 Pazar



Yakın yerlerde bu kez Hayrabolu dayız.

Çok çok küçük bir kasaba.Bu fotoğrafları yürüyerek 10 dklık bir sürede çektim.Herşey tek bir caddede toplanmış.Mutlaka gezilmeye değer başka yerleri de vardır,bunun için buraya bakabilirsiniz.
Bu fotoğraf Hayrabolu çarşısının meydanı.Tam karşıda eski bir cami var.Çarşı sola ve sağa doğru bikaç yüz metre ilerliyor.Küçük dediğime bakmayın çarşıda herşey var.Bankalar,ayakkabıcılar ,çeyiz mağzaları ve tarım ağırlıklı bir ekonomisi olduğu için zirai ilaç,araç ve tohum bayileri.

Bu tarihi cami ...(oldukça eski) ne yazık ki bakımı yapılmadığından ya da yapılamadığından çok hasar görmüş ve ibadedete kapanmış.

Tehlike arzetmeye başlamış olmalıkı dış kısmına yeni bir alan inşa etmişler.

Caminin arka bahçesinde ki eski mezarlar.

Eski caminin solundaki kısa cadde Hükümet konağına ve onunda biraz ilersinde Akbank a çıkıyor.Bu yolun yaklaşık 500 mt ilerisinde de Emniyet binası var...Fotoğraf çekmeye korktum :)Yanlış anlaşılır endişesiyle :)

Belediye binası yeni yapılmış ya da yenilenmiş.Şimdilik İnternet sitesi yok galiba...

Hasan Bey Camisi Büyük merkez camisi.. II. Beyazıd`ın damadı Güzelce Hasan Bey tarafından yaptırılmıştır. 1499 yılında ibadete açılmıştır. Caminin ses ve gün ışığı alma konusundaki üstünlüğü Amerika da bir üniversite tarafında incelenmiş.

Biraz da reklam :) Biz de Tekirdağ İpragaz bayisi olduğumuz için torpil geçtim.Soldaki dükkan Güler Manifatura. İçine girmedim ama vitrininde çok orjinal elyapımı ürünler vardı.Halk eğitim merkezi ürünlerinin de sergi ve satışını yapıyor.Hayrabolu lu kızlara ve düğün hazırlığındaki tüm kayınvalidelere tavsiye edrim.

Cafe, pastane gibi yerler pek yok en şık görüneni burasıydı.Hayrabolu Ttlısını duyan varmı bilmiyorum ...Marketlerde hazır paket halinde falan da satılır.Okadar büyük bir hevesle aradım ancak hiçbir pastane de klasik'' Meşhur Hayrabolu Tatlısı'' yazısını göremedim.Şaşırdım doğrusu.Tekirdağ bu konu da hiç de alçak gönüllü değil.(Meşhur köftesi ve peynir helvası konusunda:)

Oldukça sessiz ve telaşsız bir yer.İşi olmayanın gitmek isteyeceği bir yer değil.Bi kere deniz yok arkadaşım :)

Hayrabolu Meslek yüksek Okulu özellikle bölgenin yapısına uygun olarak tarım ağırlıklı eğitim veriyor.Büyük ve verimli arazilere sahip Hayrabolu Organik ya da ekolojik tarıma uygun alanlara sahip.

Ben bunları gördüm.Daha geniş bir zamanda gezi planlı gidersem daha ayrıntılı anlatabilirim.

1 söyleycek sözüm var.:

MAVİ VE PORTAKAL Pazartesi, Mart 17, 2008  

hayrabolu tatlısı bu kadar meşhurken yerinde bir dükkanı olmaması şaşırttı benide.

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP